C. van der Horst

ORCID: 0000-0002-9477-6904
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About
Contact & Profiles
Research Areas
  • Thyroid Cancer Diagnosis and Treatment
  • Head and Neck Anomalies
  • Thyroid and Parathyroid Surgery
  • Urinary Bladder and Prostate Research
  • Pelvic floor disorders treatments
  • Cervical Cancer and HPV Research
  • Urological Disorders and Treatments
  • Urinary Tract Infections Management
  • Optical Coherence Tomography Applications
  • Cutaneous Melanoma Detection and Management
  • Renal cell carcinoma treatment
  • Urologic and reproductive health conditions
  • Renal and related cancers
  • Genital Health and Disease
  • Ear and Head Tumors
  • Bladder and Urothelial Cancer Treatments
  • Ovarian cancer diagnosis and treatment

Queen Elizabeth University Hospital
2018-2020

Glasgow Royal Infirmary
2017

NHS Greater Glasgow and Clyde
2017

Southern General Hospital
2014-2015

University of Lübeck
2003-2006

University Hospital Schleswig-Holstein
2003-2006

Kiel University
2006

Klinik und Poliklinik für Urologie
2003

Thy3a (AUS/FLUS) is an indeterminate and heterogeneous category in thyroid cytology. reporting rates vary widely, with many laboratories documenting overuse. Subclassification of helps risk stratification. We aimed to investigate whether subclassification can also help address compare the UK system other terminologies.An audit fine needle aspirations (FNAs) reported at our institution between 2012 2017 was performed. FNAs followed by histology were reviewed subcategorised into four...

10.1111/cyt.12910 article EN Cytopathology 2020-09-24

Das Nierenzellkarzinom stellt jedes Jahr die höchste Tumor-assoziierte Todesursache bezogen auf alle urologischen Tumore dar. Ursprünglich als Karzinosarkom bezeichnet, ist sarkomatoide Differenzierung verantwortlich für eine hohe Aggressivität in allen möglichen Subtypen des Nierenzellkarzinoms mit einer Häufigkeit von ca. 1%.

10.1055/s-2006-947401 article DE Aktuelle Urologie 2006-07-05

10.1016/j.ejso.2017.10.044 article EN European Journal of Surgical Oncology 2017-12-01

Neurogene Blasenentleerungsstörungen führen, wenn nicht adäquat behandelt, zur erheblichen Beeinträchtigung der Lebensqualität betroffenen Patienten. Das Auftreten einer Inkontinenz kann zu sozialen Isolation möglicherweise schon durch ihre neurologische Grunderkrankung stark beeinträchtigten und im Aktivitätsradius eingeschränkten Patienten führen. Eine optimale urologische Versorgung dieser reduziert unnötigen pflegerischen Aufwand, Zeit sowie unerhebliche Folgekosten Inkontinenz. Mittel-...

10.1055/s-2003-42818 article DE Aktuelle Neurologie 2003-10-01
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