- Pancreatic and Hepatic Oncology Research
- Pancreatitis Pathology and Treatment
- Esophageal and GI Pathology
- Biliary and Gastrointestinal Fistulas
- Gastrointestinal disorders and treatments
- Gallbladder and Bile Duct Disorders
- Neuroendocrine Tumor Research Advances
- Gastric Cancer Management and Outcomes
- Pediatric Hepatobiliary Diseases and Treatments
- Foreign Body Medical Cases
- Liver Disease and Transplantation
- Sarcoma Diagnosis and Treatment
- Medical Practices and Rehabilitation
- Medical Imaging and Pathology Studies
- Genetic and Kidney Cyst Diseases
- Metastasis and carcinoma case studies
- Renal cell carcinoma treatment
- Organ Transplantation Techniques and Outcomes
- Genetic factors in colorectal cancer
- Cholangiocarcinoma and Gallbladder Cancer Studies
SRH Wald-Klinikum Gera
2018-2025
Abstract Background and study aims Endoscopic ultrasound-guided gastroenterostomy (EUS-GE) with a lumen-apposing metal stent (LAMS) is novel, minimally invasive technique in the palliative treatment of malignant gastric outlet obstruction (GOO). Several studies have demonstrated feasibility safety EUS-GE, but evidence on long-term durability limited. The aim this was to evaluate patency EUS-GE GOO. Patients Methods An international multicenter performed seven centers four European countries....
Familial adenomatous polyposis (FAP) is a rare inherited syndrome that predisposes the patient to cancer. Treatment of FAP-related ampullary lesions challenging and role endoscopic papillectomy has not been elucidated. We retrospectively analyzed outcomes in matched cohorts sporadic (SALs).This retrospective multicenter study included 1422 procedures. Propensity score matching including age, sex, comorbidity, histologic subtype, size was performed. Main were complete resection (R0),...
Introduction: Ampullary neuroendocrine neoplasia (NEN) is rare and evidence regarding their management scarce. This study aimed to describe clinicopathological features, management, prognosis of ampullary NEN according endoscopic or surgical management. Methods: From a multi-institutional international database, patients treated with either papillectomy (EP), transduodenal ampullectomy (TSA), pancreaticoduodenectomy (PD) for were included. Clinical post-procedure complications, recurrences...
Objective Ampullary neoplastic lesions can be resected by endoscopic papillectomy (EP) or transduodenal surgical ampullectomy (TSA) while pancreaticoduodenectomy is reserved for more advanced lesions. We present the largest retrospective comparative study analysing EP and TSA. Design Of all patients in database, with prior interventions, benign histology malignancy (T2 more), hereditary syndromes those undergoing pancreatoduodenectomy were excluded. All remaining cases as well a subgroup of...
Aims Endoscopic ultrasonography-guided gastroenterostomy (EUS-GE) using a Lumen Apposing Metal Stent (LAMS), is novel, minimally invasive technique in the palliative treatment of malignant gastric outlet obstruction (GOO). Several studies have demonstrated feasibility and safety EUS-GE. However, evidence on long-term durability limited. The aim this study to evaluate patency EUS-GE with LAMS GOO.
A rare complication associated with an endoscopic ultrasound (EUS)-guided gastroenteroanastomosis (EUS-GE) [1] created using a lumen-apposing metal stent (LAMS) is dislocation into the colon resulting gastrocolostomy [2] [3] [4]. We report EUS-GE and formation of colojejunal fistula that was rescued by transcolonic insertion intestinal ([Video 1]).
Anamnese.Eine 89-jährige Patientin stellte sich initial
Einleitung und Fragestellung Die sonographisch unterstütze ZVK Anlage ist heutzutage der Goldstandard. Eine an Landmarken orientierte Punktion hat eine höhere Komplikationsrate niedrigere Erfolgsrate. Es gibt mehrere Hürden bei Nutzung des Ultraschalls, die dieser Vortrag lösen mag.
Einleitung und Fragestellung: Sonographie der Leber fokussiert sich in Regel auf die Suche nach Rundherden, Cholestase Leberzirrhose, worauf auch meiste Literatur bezieht. Durch duale Perfusion gibt es eine breite Palette von Pathologien, deren Pathophysiologie ein spannendes Feld ist. Diese Informationen Bilder sind eher schwieriger zu finden.
Suspekte, insbesondere als inoperabel eingestufte Pankreasläsionen, erfordern vor der Therapieeinleitung eine histologische Sicherung. Die zytologische und Trefferrate einer endosonografischen „fine-needle aspiration“ ist u.a. durch den Durchmesser Nadel limitiert.
EINFüHRUNG: Um die Reservoirfunktion des Magens zu ersetzen und ein Postgastrektomiesyndrom vermeiden, wird nach einer Gastrektomie nicht selten jejunaler Pouch als Teil der Roux-en-Y-Ösophagojejunostomie zur anatomischen Resektion im oberen Gastrointestinaltrakt gebildet. Eine Abflussstenose mit Pouchdilatation, konsekutiven abdominellen Beschwerden einhergeht, ist eine mögliche Spätkomplikation. konservative Therapie bleibt oft ohne dauerhaften Erfolg, was meist operative Sanierung...
Postoperative pancreatic fistula is a potential adverse event after resection. Pancreatic duct drainage (endoscopic, percutaneous) therapeutic option.1Watanabe Y. Ueda K. Nakamura S. et al.Endoscopic transpapillary stent placement for symptomatic peripancreatic fluid collection caused by clinically relevant postoperative distal pancreatectomy.Surg Laparosc Endosc Percutan Tech. 2019; 29: 261-266Crossref PubMed Scopus (2) Google Scholar, 2Mizandari M. Azrumelashvili T. Kumar J....
Einleitung Die endoskopische Gastroenterostomie mit Lumen-Apposing Metal Stents (LAMS) wird zunehmend als symptomatische Therapie einer malignen Magenausgangsstenose angewandt. Bei diesen Patienten besteht zudem das Risiko Gallengangsstenose Notwendigkeit zur Intervention und Drainage, wobei der Zugang Papille aber erschwert oder unmöglich sein kann.